De ce este importantă platforma SOL pentru comercianți
Platforma europeană de soluționare online a litigiilor (SOL) este pusă la dispoziție de Comisia Europeană pentru a crește siguranța și corectitudinea cumpărăturilor online, oferind acces la instrumente de calitate pentru soluționarea litigiilor. Toți comercianții cu amănuntul online și toți comercianții din UE, Islanda, Liechtenstein sau Norvegia sunt obligați să afișeze un link ușor accesibil către platforma SOL și o adresă de e-mail la care să fie contactați de platforma SOL [articolul 14 din Regulamentul (UE) nr. 524/2013 ].
Dacă ați primit o notificare de la platforma SOL, înseamnă că un consumator are o problemă nerezolvată legată de un produs sau un serviciu achiziționat de la magazinul dvs. online și a ales să folosească platforma SOL pentru a găsi o soluție.
Rezolvați direct cu consumatorul
Consumatorul poate alege să vă pună la dispoziție datele din proiectul de formular de reclamație înainte de a depune oficial reclamația, pentru a vedea dacă este posibilă o soluționare directă a litigiului (prin discuții directe). Veți putea face schimb de mesaje direct prin tabloul de bord și trimite fișiere atașate, de exemplu fotografii ale produselor.
Rezolvați prin intermediul unui organism de soluționare a litigiilor
Dacă notificarea se referă la o reclamație, aceasta înseamnă că consumatorul ar dori să înainteze problema unui organism aprobat pentru soluționarea litigiilor. Organismele de soluționare a litigiilor enumerate pe platforma SOL îndeplinesc standarde stricte de calitate și independență.
Un organism de soluționare a litigiilor este un terț neutru care ajută consumatorii și comercianții să soluționeze litigiile într-un mod neconflictual. Aceste organisme sunt, de obicei, mai puțin costisitoare și mai rapide decât un proces în instanță.
Veți avea la dispoziție 30 de zile pentru a conveni asupra unui organism de soluționare a litigiilor care să se ocupe de caz – aflați mai multe . Dacă nu se convine asupra unui organism, consumatorul va fi informat cu privire la alte instrumente prin care să-și protejeze drepturile și să obțină reparații.
Obligațiile comercianților
Dacă vindeți produse sau servicii în UE, Norvegia, Islanda ori Liechtenstein, aveți o serie de obligații atunci când utilizați Platforma SOL. Obligațiile sunt VALABILE PENTRU TOȚI COMERCIANȚII, indiferent dacă intenționează sau nu să folosească Platforma SOL:
- Site-ul dvs. trebuie să conțină o adresă de e-mail la care puteți fi contactat. Nu este suficient să furnizați doar un formular de contact interactiv.
- Site-ul dvs. trebuie să conțină un link către Platforma de soluționare on-line a litigiilor: ec.europa.eu/consumers/odr. Linkul trebuie să fie vizibil și ușor accesibil.
Începeți să utilizați SOL
Dacă vă înregistrați pe platforma SOL, clienților le va fi mai ușor să interacționeze cu dvs. în cazul unei probleme. Veți putea să evitați agravarea inutilă a reclamațiilor, deoarece le veți primi înainte ca consumatorul să apeleze la alte mecanisme pentru a-și rezolva litigiul.
Dacă primiți o cerere de la client prin intermediul platformei SOL, va trebui să vă înregistrați pentru a-i răspunde.