Manusa haptica ce permite jucatorilor sa simta obiectele virtuale

În timp ce realitatea virtuală a facut salturi progresive în ultimii ani, cu intrări pe bază de mișcare și o serie de promitatoare  căști VR, aproape la orizont, capacitatea noastră de a simți, de fapt ceea ce vedem în lumi virtuale rămâne limitată – în special în spațiul de consum. Dar o echipă de studenți de la inginerie din cadrul Universitatii Rice încearcă să rezolve această problemă cu o mănușă haptica, care vă permite să simțiți obiecte virtuale și medii ca si cum de fapt ar fi acolo.

Cu toate acestea, in prezent este doar un prototip. „Ceea ce am făcut este o manusa care utilizează aer pentru a umfla vezici sub degete”, afirma studentul Thor Walker de la inginerie mecanica. „Astfel încât să puteți agata și apuca un obiect virtual pentru a ajunge la el intr-un joc video, oferind o senzatie de inhatare a acelui obiect.”

Mănușa se potrivește pe mana dreapta si functioneaza fara fire sau cabluri externe. Acesta oferă un feedback haptic prin vezici în vârfurile degetelor care se dilată și se contractă pentru a da sentimentul că sunteți in deținerea sau atingerea unui obiect. Degetele, inelarul si aratatorul recepteaza presiunea din prototip, care este destul de consistenta cu independența lor limitata la mâna omului, în timp ce celelalte degete și degetul mare pot primi semnale separate.

Mănușa „Hands Omni” cantareste in jur de 350 g, despre care creatorii sai afirma ca este suficient de ușoara pentru a fi confortabila pe mana ta, chiar si pentru sesiuni lungi. „Utilizatorul nici nu-si va da seama ca o poarta”, spune un membru al echipei Kevin Koch.

Nu e încă lanstat pe piata pentru publicul larg.

Puteți vedea un videoclip manusa în acțiune de mai jos.

 

Sursa:  Rice University