Cum este apreciata valoarea managementului

Liderii tind să fie iubiți mai mult decât managerii, reflectând o prejudecată socială implicită care poate fi temperată prin gândirea critică despre acest fapt, sugerează o nouă cercetare condusă de Universitatea Cornell.

Romanticizarea conducerii de-a lungul timpului a pus factorii de decizie în pericol de a supraevalua liderii prototipici – care sunt considerați inspirați și motivați – chiar și în situații care necesită abilități de gestionare prototipice, cum ar fi angajarea, supravegherea și bugetarea, potrivit Kevin Kniffin, profesor asistent în Charles H. Dyson School of Applied Economics and Management, parte a Cornell SC Johnson College of Business și College of Agriculture and Life Sciences din Cornell University. Într-o serie de studii, Kniffin și colaboratorii au cerut participanților să-și imagineze o companie ipotetică care are produse puternice și potențial de piață, dar este neprofitabilă, deoarece a fost administrată prost cu sisteme și procese ineficiente.

Scenariul a fost conceput pentru a descrie o organizație care are nevoie de expertiză în management. Dar, prin marje semnificative, participanții la sondaj au preferat să angajeze un director executiv cu puncte forte asociate mai mult cu conducerea prototipică decât cu gestionarea.

Dragostea pentru lideri, pare să influențeze o mulțime de decizii care nu corespund nevoilor situaționale, afirmand Knifin. „Particularitatea pentru lideri se numără printre cele la care oamenii și organizațiile ar trebui să aplice gândirea deliberativă pentru a lua decizii mai bune.”

Kniffin este autorul principal al cărții „Despre conducerea și gestionarea: sinonime sau separate (și inegale)?” publicat în numărul curent al Academiei Descoperirilor de Management.

Cercetarea a fost motivată parțial, a spus Kniffin, de frustrarea autorilor față de imprecizia în modul în care oamenii și organizațiile se referă la leadership.

„Cuvântul„ lider ”este slavit atât de mult în aceste zile”, afirma cercetatorul, „încât trebuie să vă întrebați ce înseamnă oamenii prin cuvânt”.

Îndrăgostirea populară față de lideri poate fi văzută în organizații, mass-media și bursă, conform cercetătorilor. În anii 1970, declarațiile de misiune ale școlilor de afaceri de top foloseau cuvinte legate de management, dar acum subliniază dezvoltarea liderilor. Folosirea de către Wall Street Journal a termenului „manageri” a scăzut din 1989, în timp ce „liderii” au fost in trend. Și o căutare Google Scholar arată referințe academice la conducerea „transformatoare” sau „carismatică” care au crescut din 2004.

Printre implicațiile cercetării, au spus autorii, este aceea cum comitetele de selecție ar trebui să se protejeze împotriva părtinirii conducerii pentru a se asigura că punctele forte ale candidaților corespund nevoilor organizaționale. De asemenea, programele de dezvoltare a conducerii și școlile de afaceri nu ar trebui să promoveze conducerea prototipică în detrimentul luării deciziilor sensibile la context, au spus ei, și ar trebui să reafirme abilitățile manageriale susceptibile, să se dovedească valoroase în carieră.

„Dincolo de a părea să confirme această dragoste de leadership”, au scris cercetătorii, „descoperirile noastre evidențiază faptul că această preferință poate avea costul ridicat al eșecului de a aprecia valoarea managementului în multe situații”.

Sursa: CORNELL UNIVERSITY